Dziś żyjemy w czasach ciągłej gonitwy do celu i konkurencji, kiedy to sami musimy troszczyć się po swój los, a jeżeli chcemy osiągnąć jakiś sukces, musimy sobie na to porządnie zapracować. Jeżeli mamy swój biznes, powinniśmy również zdecydować się na jego promocje poprzez Internet, a co za tym idzie na zlecenie komuś profesjonalnego marketingu internetowego.

Nie wystarczy bowiem posiadać stronę internetową, na której zamieścimy reklamę swoje firmy czy sklep internetowy z naszymi produktami. Musimy jeszcze zadbać o jej wizerunek w sieci. Takim właśnie wizerunkiem zajmują się profesjonaliści od marketingu i pozycjonowania, którzy miedzy innymi dodają linki z naszej strony do odpowiednich katalogów stron www. To bardzo popularny i skuteczny sposób reklamy, gdyż po dodaniu naszej witryny do kilkudziesięciu katalogów stron www, nasza witryna znajduje się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej.

Innym elementem marketingu internetowego jest odpowiednia grafika oraz teksty na stronie internetowej, które powinny być dobrane i ułożone zgodnie z tematyką naszego serwisu internetowego. Jest bardzo wiele sposobów na marketing internetowy, jednak najpopularniejszy i najskuteczniejszy z nich to dodawanie danych serwisów poprzez wartościowe artykuły i linki do katalogów stron www (rozróżniamy katalogi płatne i katalogi darmowe oraz katalogi ogólnotematyczne i branżowe).