Każdy klient zlecający pozycjonowanie musi określić zasady na jakich ma być podjęta współpraca. Oczywiście wiąże się to z przeprowadzeniem odpowiednich analiz oraz sprawdzeniem pewnych statystyk. Sam proces pozycjonowania może przebiegać w wielu wersjach i to od klienta zależy jaką opcję wybierze.
Rozwiązanie mające na celu wypromowanie danej frazy w jednej z największych wyszukiwarek na świecie, będzie niewspółmiernie droższe, aniżeli pozycjonowanie przeprowadzone w jednej mniejszych, lokalnych wyszukiwarek. Każdy klient musi się też liczyć z tym, że z dużych wyszukiwarek korzysta zdecydowanie więcej użytkowników, zatem sam proces pozycjonowania będzie trwał dłużej i nie można przy tym zapewnić żadnego sukcesu. Sprawa jest dużo prostsza z mniejszymi wyszukiwarkami, które posiadają własny silnik umożliwiający weryfikację określonej frazy. Jednocześnie taka usługa pozycjonowania w takiej wyszukiwarce jest dużo tańsza.
Proces pozycjonowania ciągle ewoluuje i zmienia się każdego dnia. Dlatego też zainteresowany powinien śledzić aktualne postępy w pracach nad promowaniem witryny internetowej. Takich informacji można szukać oczywiście w internecie na odpowiednich portalach. Można także przeszukać pisma komputerowe, które są pełne wszelkiego rodzaju nowinek ze świata internetu oraz multimediów. Jeśli jednak ktoś ma nadal kłopoty ze znalezieniem odpowiednich wiadomości na temat pozycjonowania, powinien zapytać o opinię swojego znajomego informatyka lub inną osobę zajmującą się zawodowo sprawami komputerowymi.